Eurovision 2017 - dag 1

En av årets höjdpunkter är här ! Älskar Eurovision Song Contest och när jag såg mitt arbetsschema för denna vecka dansade jag av lycka. Jag är nämligen ledig tisdag, torsdag och lördag - alla de kvällarna då ESC kommer! Denna fina musikfest till ära kommer jag lista lite grejer som har med Eurovision att göra. Idag kommer det 1, på torsdag del 2 och på lördag sista delen. Enjoy !

Min favorit i deltävling 1: Belgien, Portugal och Finland
Den sämsta i deltävling 1: Moldavien, Sverige (koreografin förstör allt för mig) och Cypern
Tre självklara att kvalificera sig: Portugal, Finland och Australien
Något som oftast går hem för mig i ESC: Länder som sjunger på sitt eget språk får såna stora pluspoäng av mig !
Något som sällan går hem för mig i ESC: Ballader av en kvinnlig sångerska med tjockt och lockigt hår som står ensam på scen med Carola-fläkt. Nej, sällan det funkar för mig.
Ett land jag oftast gillar: Italien för att de just oftast sjunger på Italienska men måste också säga Sverige som ofta är unika och intressanta. Och Australien har varit bra de åren de varit med.
Undantag: Sverige i år, nej måste nämna koreografin än en gång.
Vad vi äter ikväll: En av de viktigaste frågorna. I första semifinalen äter vi hemgjord fruktsallad och ostbricka.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Best of April

Best of August

It doesn't get much better than this