The silence is listening

LIGHTS - Saviour

Den här himla, himla, himla fina låten får representera denna nästan lika fina söndag.



Idag vill jag prata lite sällskapsspel. Jag är SÅ glad att hela vårt kompisgäng (+ både min och Bennys familj) älskar att spela spel i olika former. Spelen gör liksom vilken lördagskväll som helst till världens fest. Så roligt varje gång. Frågesporter är favoriten just nu och iKnow är kungen av frågespelen. Rekommenderar verkligen det eftersom det är ett av de få frågespelen som även är roligt fastän man inte vet svaren på alla frågor. Andra spel som vi spelar mycket är Idiotkunskap, det traditionella Trivial Pursuit, Cards Against Humanity, När då då ?, Det borde man ju veta (vår senaste upptäckt) och Alias. Hemma gillar vi Cluedo och kortspelet klöver 8 bäst!

Kortslutning (så förbaskat roligt!), Ubongo och Rita & gissa spelar vi allt för sällan för min smak. Monopol spelar vi allt för ofta. Två gånger är två gånger för mycket..

Om någon har några tips så söker vi ständigt efter nya spel så feel free att fylla kommentarerna med sällskapsspel jag har missat.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Best of August

Best of April

Previously on.....