Orsaker och bortförklaringar

Så, då var det officiellt, jag börjar blogga igen. Jag har uppdaterat alla mina flitiga läsare (dvs. madde och gigga) och nu finns ingen återvändo. Jag vill börja med att få alla bortförklaringar ur världen.

1. Varför vill jag börja blogga igen? Jag älskar att läsa gamla inlägg och så många minnen som man tror man ska ha hela livet blir så mycket starkare när man har skrivit ner dem. Jag har skrattat och gråtit så himla mycket när jag läst tillbaka på resor, kvällar med kompisarna och andra funderingar som jag haft. Och eftersom jag om 5 månader kommer gifta mig så vill jag också blogga om min sista tid som Liza Hotta. Nej, det kommer inte bli någon bröllopsinspirationsblogg, långt ifrån, men det kommer säkert märkas mer eller mindre att det är mycket sånt jag tänker på just nu. 

2. Varför böt jag från blogg.se till blogger? När jag bloggade som mest älskade jag blogg.se. Jag kunde spendera hela nätter framför kodmallar och bilder för att få designen precis som jag ville ha den. Men nu när jag istället har haft min bokblogg på blogger ett par år så är jag helt hemma där. Och att ha båda bloggarna på samma portal är toppen. Behöver inte logga in för att byta blogg och numera föredrar jag faktiskt bloggers design över blogg.ses. En annan stor orsak till bytet är att inte så länge till kommer heta Hotta utan om allt går som det ska kommer jag i slutet av augusti heta Sandström och jag känner ändå att lizahotta.blogg.se står för tonårs-liza och ville därför inte byta adressen när jag byter namn. 

3. Vad kommer jag blogga om här? Inläggen kommer nog se väldigt lika ut som förr. Jag kommer börja med enkla vardagsinlägg för att få en rutin och jag kommer använda mig av samma "rubriksystem", alltså att ha sångtexter som inläggsrubrik så ofta som möjligt. Eftersom jag nu har en skild bokblogg kommer det nog inte bli några recensioner eller liknande, men läsandet kan såklart komma att synas i vardagsinläggen. Jag kommer ge film- och serietips, kanske prata lite jobb, skriva massor med listor, skriva throwback-inlägg om resor jag gjort under tiden jag inte bloggade och somsagt, eventuellt slänga in en bröllopstanke eller två. En annan sak som kan komma upp är flytten till Sandsund i höst, som jag gissar kommer ta upp en hel del av min tid i sommar när jag ska packa (läs: gå igenom varje dagbok, brev och pryl som jag har hemma).

4. Varför heter bloggen Ett sällsynt exemplar? Min blogg har länge hett just det även om adressen varit någon annan så jag ville hålla vid det. Ett sällsynt exemplar är en låt av favoriten Lars Winnerbäck som står väldigt nära hjärtat. + att jag gillar uttrycket (så pass mycket att jag nog om någon månad har den i skinnet för evigt, men mer om det senare).

Är riktigt taggad för denna nystart och håller alla tummar och tår för att skrivlusten ska hålla i sig ! 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Best of April

Best of August

It doesn't get much better than this